Entertain my faith

Här händer det grejer vill jag lova. I samband med att jag slutat rida min nästan 1,5 år tillbaka kompanjon Matcho har jag tänkt starta upp bloggfan lite lätt. Lovar inte att jag kommer orka, men jag kan försöka!

Har i alla fall börjat rida en ny liten ponny, tokfian heter Hnoss från Kvarnberga och är ett islandshäststo på fyra år. Pigg och busig som bara den, men genomsnäll. Alldeles för stort självförtroende och lyssnar lite illa på andra, men det ska det bli ändring på. Lite lättare att orka med en sån här donna när man är fler i mina ögon i alla fall, jag själv skulle ALDRIG orka med henne dag ut och dag in i längden, haha. ;) Hon ska även på utbildning innan sommaren vilket antagligen kommer hjälpa enormt. Hon kan inte jättemycket och i nuläget KAN man inte göra så mycket då hon bara studsar runt och är alldeles för pigg och busig för att kunna göra annat än försöka ta sig framåt på en hyfsat rak linje. Bra go är hon i alla fall, och jag tror det här kan bli någonting bra faktiskt!

 

Kommentera här: