I'd climb 1000 mountains

 
På söndag ska Linnea som äger Matcho iväg och tävla hoppning på hemmaklubben med Matcho, självklart ska jag med ner och hjälpa till samt fota och filma. Ska även fota/filma min kompis Frida och hennes ponny Ghost! Det är så himla roligt att ha med Matcho på tävling, han är verkligen en fröjd att hålla på med. Snällare och lugnare ponny får man leta efter! Tänkte lägga upp ett par bilder och nån film här sen i alla fall. :)

Ikväll har jag inte så mycket för mig, som vanligt. Tänker inte ta tag i något plugg, jag vill ha lediiiigt! Ska eventuellt ut och springa den korta rundan som tar max 15 minuter, beroende på hur knäna känns. Annars blir det i alla fall en promenad. Jag tycker det är viktigt att som ryttare hålla sig i god trim för att bäst kunna inverka på hästen och själv orka med, därför tränar jag cirka 8 gånger utöver ridningen - allt ifrån löpning till gym och dans. Inte nog med att man orkar mer - man mår även bättre och blir gladare! Värt att testa i alla fall, eller vad säger ni? ;D

Kommentera här: