Being at the right place the right time

 
Gold Master, eller Matcho som han kallas till vardags, är en connemaravalack född 1999 efter Slaney IRE 894 och undan Dolly IRE 9419, kategori D (143,5 cm). Honom provred jag första gången 15 september 2012, när min vän Linnea sökte en medryttare åt sin häst till hösten. Under tiden hade jag min dåvarande c-ponny hemma på foder, men tanken var då alltså att jag någon månad efter att han hade åkt hem igen skulle börja rida Matcho lite då och då för att avlasta Linnea. Dock blev det lite längre än så då jag mådde väldigt dåligt ett tag och var allmänt osugen på att börja rida igen, men den 28 november började jag äntligen.

Jag har alltså inte ridit honom så mycket mer än i lite mer än fyra månader, men jag är redan helt såld på honom. Han är väldigt charmig, och väldigt gosig när han sätter den sidan till. Han älskar att pussas och tricka! Tror att han såldes som allroundhäst till Linnea, men är inte säker. I alla fall så är han numera en grym dressyrponny, tävlad upp till LA med sin ägare och utbildad MSV. De har även tävlat en del i hoppning ihop, hur höga klasser har jag dock ingen aning om. Duktig är han i alla fall! Tyvärr är jag väldigt hopprädd så vi håller oss mestadels till dressyren ihop.

Jag vet inte så fruktansvärt mycket om honom egentligen, med tanke på att jag bara känt honom sedan september. Första gången jag såg honom var nog hösten 2011, men då har jag mest betraktat honom på avstånd på tävlingar etc. Är det något ni undrar så får ni väl slänga in era frågor bland kommentarerna, kan jag inte svaret så frågar jag ägaren och så svarar jag när jag kan! ;D

Kommentera här: